Pateikiame 10 patarimų, kurie padės jūsų dieną padaryti produktyvesnę.
„Aš neturiu laiko“, – tai dažniausiai girdimas pasiteisinimas bet kuriai problemai. Tačiau laiko mes visada turime tiek pat, bet ne visada sugebame jį efektyviai išnaudoti. Gebėjimas planuoti savo laiką nereiškia noro kuo daugiau darbų sutalpinti į vieną dieną. Tai laiko suteikimas tau svarbiems žmonėms. Tai noras žvelgti į viską paprasčiau, daryti darbus greičiau ir patirti mažiau streso.
Tai auksinė laiko planavimo taisyklė. Kiekvieną dieną nustatykite sau 2–3 užduotis, kurios yra pačios reikšmingiausios, ir nedelsiant pradėkite jas daryti. Neleiskite smulkmenoms nukreipti jūsų dėmesio, jos atima labai daug laiko. Kai įvykdysite svarbiausius dienos darbus, diena taps sėkminga. Galėsite tęsti kitas užduotis arba palikti jas kitai dienai, nes pačias svarbiausias jūs jau būsite atlikę.
2. Sutelkite dėmesį į vieną darbą
Uždarykite visus nereikalingus naršyklės langus. Pasidėkite į šalį telefoną, išjunkite garsą, kad jo nematytumėte ir negirdėtumėte. Susiraskite tylią vietą ir susikoncentruokite užduočiai. Niekas aplinkui neturi jums trukdyti.
3. Pradėkite darbus daryti iš anksto
Dažnai mus kamuoja noras atidėlioti darbus. Jie atrodo lengvi, vis tiek anksčiau ar vėliau juos užbaigiame, tad kodėl gi nepadarius jų vėliau? Atsiribokite nuo nuolatinių išsisukinėjimų. Pradėkite darbus daryti anksčiau, nes tai sukelia mažiau streso. Tai nėra taip sunku, jei sutelkiate visas savo mintis į konkretų tikslą.
4. Skaičiuokite laiką, kurį praleidžiate internete
Laikas, kurį sueikvojate naršydami socialiniuose tinkluose, yra viena iš didžiausių produktyvumo problemų. Sekite, kiek laiko praleidžiate šiai veiklai. Kai pamatysite, kaip tai siurbia jūsų laiką, rečiau ten užklysite.
5. Nusistatykite laiko limitą užduočiai atlikti
Vietoje to, jog sėdite prie vieno darbo ir galvojate, kada jį pagaliau pabaigsite, nuspręskite jam skirti, pavyzdžiui, 3 valandas. Laiko apibrėžimas padės jums susikoncentruoti ir dirbti efektyviau. Nors kartais ir nespėsite visko užbaigti, galėsite grįžti prie to vėliau.
6. Grupuokite užduotis
Užuot atlikę užduotis bet kokia tvarka, susiekite jas vieną su kita ir darykite nuosekliai. Skirtingos užduotys reikalauja skirtingo mąstymo, todėl svarbu leisti savo mintims suktis aplink vieną temą, o ne nukreipti jas kita linkme ir vėliau stengtis sugrįžti atgal.
7. Darykite pertraukas tarp darbų
Kai skubame nuo užduoties prie užduoties, mums sunku išlaikyti dėmesį ir motyvaciją. Leiskite sau atsipalaiduoti tarp darbų. Nueikite trumpam įkvėpti gryno oro, pasivaikščioti, pamedituoti ar atlikti keletą minčių valymo pratimų.
8. Nepamirškite, jog kokybė svarbiau už kiekybę
Mūsų kasdienybę užgriozdinęs informacijos perteklius. Kai mes užfiksuojame ir sumažiname jį, priartėjame prie to, kas reikšminga ir nusipelno mūsų laiko. Susikoncentruokite tik ties svarbioms užduotims. Geriau padarykite mažiau darbų, tačiau turinčių vertę, negu daugybę beprasmių.
9. Keletą darbų atlikite savaitgalį
Neįtikėtina, kaip tai gali sumažinti jūsų darbo krūvį darbo savaitės metu. Tačiau tik nedidelę dalį laiko skirkite darbams savaitgalį. Palikite laiko ir laisvalaikio užsiėmimams.
10. Išnaudokite laukimo laiką
Mes tiek daug laiko praleidžiame kažko laukdami – savo eilės prie kasos parduotuvėje, poliklinikoje, maisto restorane, autobuso, – tačiau neišnaudojame jo prasmingai. Padarykite paprastus darbus tuo metu – skaitykite, atsakykite į žinutes, apmąstykite savo dienotvarkę ir tolesnius darbus.