Plaukų priežiūros paslaugos – dar viena labai populiari apsilankymo grožio salone ar pas individualų grožio paslaugos teikėją priežastis. Tai plaukų plovimo, plaukų kaukių dėjimo, kirpimo, skutimo, šukuosenos formavimo, ilgalaikio plaukų sušukavimo, plaukų priauginimo, tiesinimo ir kitos su plaukų priežiūra susijusios paslaugos.
Bendrus reikalavimus grožio paslaugų teikimo vietoms išvardijome ankstesniame straipsnyje, ir juos turite būtinai įvertinti. Plaukų priežiūros teikimo vietoms ir procedūroms yra ir specifinių reikalavimų, kuriuos pravartu žinoti.
Didžiausios grėsmės yra užkrečiamosios ligos, parazitai, alerginės reakcijos, sužeidimai aštriais įrankiais, dėl ko gali atsirasti kitų sveikatos sutrikimų, užkrėtimų, ir, žinoma, netinkamas kirpimo arba plaukų dažymo rezultatas, kurį nelengva ištaisyti – arba tenka ilgai laukti plaukams ataugant, arba juos sekinti papildomais dažymais. Jeigu patalpos yra netinkamai įrengtos, neturi tinkamos vėdinimo sistemos, kyla grėsmė prisikvėpuoti medžiagų, kurios gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų.
Ar galima reikalauti grąžinti pinigus už nekokybišką procedūrą, reikalauti padengti gydymo išlaidas?
Bet kuriuo atveju pirmiausiai laiškais mėginkite išspręsti situaciją su paslaugos teikėju. Jeigu tai nepavyks, susirašinėjimą ieškant teisybės bus galima pateikti šalia kitų dokumentų.
Jeigu matote ryškų neatitikimą tarp to, kokia jums suteikta paslauga, ir to, kokią, pavyzdžiui, salonas viešino paslaugos reklamą, galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Reikia turėti čekius, išsaugotus reklaminius pasiūlymus, reklamos nuotraukas ar „screen-shotus“ ir jums atliktos procedūros rezultato nuotraukas.
Jeigu plaukų priežiūros paslauga sukėlė ar galimai sukėlė žalą sveikatai, turite turėti paslaugos apmokėjimo čekį ir gydytojo, į kurį kreipėtės pagalbos, išrašus. Taip pat išsaugoti visus gydytojo paskirtų vaistų pirkimo čekius. Pasidarykite ir po paslaugos suteikimo atsiradusių pasekmių nuotraukas.
Vartotojo skundą (aprašant situaciją, nurodant kur ir kas suteikė paslaugą) reikia pateikti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro departamentui apskrityje kartu su visais minėtais dokumentais. Centras atliks patikrinimą nurodytame grožio salone, jei nustatys teisės aktų pažeidimus, priims sprendimus ir duos nurodymus, o ūkio subjektui pateikus siūlymus vykdyti vartotojo reikalavimą ir ūkio subjektui per nurodytą terminą siūlymo nevykdant, informaciją perduodama Valstybinei vartotojų teisių tarnybai, kuri nagrinėja bylą ir priimą sprendimą.
Išsamų Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos paaiškinimą, kaip elgtis gavus nekokybišką ar nesaugią grožio paslaugą, skaitykite čia.