„Geri kvepalai yra stiprus prisiminimų ir emocijų koktelis.“ – kartą yra pasakęs rašytojas Jeffrey Stepakoff, ir tai yra bene geriausias apibūdinimas charakterizuojantis nišinės parfumerijos kūrinius.
Unikalus kvapų poveikis žmogui buvo žinomas dar prieš mūsų erą. Ankstyvaisiais amžiais kvapiosios medžiagos vartotos apeigose bei ritualuose, kvepalams teiktos mistinės galios, tikėta, kad aromatais galima išgydyti įvairias ligas ar net ir sužeistą sielą. Neretai kvepalų atsiradimas sietinas su senovės Egiptu, kuriame gydymui bei kosmetikai naudoti įvairūs kvapieji balzamai ir smilkalai, bei senovės Graikija (Homeras savo užrašuose mini, kad grožio deivė Afroditė ambrozijos aliejų naudoja kaip kvepalus).
Visgi nepaisant ankstyvųjų amžių tendencijų ir palikimo, tikrasis kvepalų populiarumas visuomenę pasiekė tik XVII amžiuje ir tęsėsi visą šimtmetį (1675 metais pristatyti pirmieji komerciniai kvepalai „Bouquet a la Marichal“), po šimtmečio sukurti ir „Eau De Cologne.“ Beje, ir terminą „parfumerija“ žmonija vartoti pradėjo tik XVI amžiuje.
Vėliau intensyvius pokyčius kvepalų industrija patyrė XIX a., kai prasidėjo sintetinių kvepalų gamyba. Ir tik mūsų amžiaus septintajame dešimtmetyje parfumerijos industrijoje padvelkė nauji madų vėjai – kvepalų industrija atrado „pret-a-porter“ bei „haute couture“ nišines parfumerijos kolekcijas. Vieni iš „haute couture“ kvepalų pradininkų – „L‘Artisan Parfumeur“ kvepalų namai, buvo atidaryti 1976 metais, Paryžiuje.
Nišinė parfumerija pamažu suformavo dimensiją, atskyrusią masinės gamybos erdvę nuo išskirtinės, originalios kūrybos, kurioje svarbu turinys, o ne blizgi pakuotė ar garsus vardas. Nišiniai parfumerijos gaminiai atsiplėšė nuo rinkos ir mados sezonų dėsnių – jų vertė neveikiama vyraujančių tendencijų.
shutterstock.com
Nišinius kvepalus kuria geriausi pasaulio parfumerijai, todėl jie visuomet būna tikresni, stipresni, sužadinantys vaizduotę ir atgaivinantys jausmus. Sukurti tokiam tobulam, tarsi apčiuopiamam, aromatui reikia laiko, todėl kartais nišinė parfumerijos industrija papildoma vos keliais naujais kūriniais per metus. Nišinės parfumerijos gaminių kūrimo procesui naudojamos brangios, itin kokybiškos medžiagos, į šios kategorijos kvepalus nededami jokie sintetiniai pakaitalai, o naudojama alkoholio koncentracija skiriasi nuo tos, kuri naudojama masinės gamybos kvepaluose (nišiniuose kvapuose nejuntamas stiprus alkoholio kvapas).
Nišinės parfumerijos unikalumą lemia ir šių kvepalų neprieinamumas. Centrų skaičius, kuriuose prekiaujama nišine parfumerija, yra ribotas visame pasaulyje, o Lietuvoje kokybiškos nišinės parfumerijos gaminių galima rasti tik specializuotose parduotuvėse.
Mėgstantiems stipresnius kvapus turėtų patikti sandalmedžio, muskuso, vanilės, pipirų, pudros, gintaro natomis papildyti kūriniai, ieškantiems saldaus gaivumo – citrusiniai gaminiai, kuriuose slypi bergamotė, greipfrutas, citrina ir t.t. arba gėlių aromatai, papildyti petunijos, beladonos, rožių, irisų, gardenijos, rožių ir kt. gėlių natomis. Norintiems absoliutaus šviežumo tiks lengvi „vandens“ tonų, baltų gėlių ir t.t. kvapai.
Svarbu prisiminti, jog nišiniai kvapai aromate puoselėja emocijas, atsiminimus, įvykius, todėl geriausias būdas išsirinkti tinkamą nišinės parfumerijos gaminį – ieškoti ir išbandyti. Jeigu aromatas sukelia teigiamas, malonias emocijas, suteikia individualumo ir pasitikėjimo savimi, tuomet pasirinkimas yra geras.