Be visų bendrų reikalavimų, veido ir kūno priežiūros paslaugos turi būti teikiamos atskiroje patalpoje, kurioje:
Kokios procedūros yra ne grožio salonų kompetencijoje, bet gali būti siūlomos? Kokių teisę atlikti procedūrą patvirtinančių dokumentų reikia reikalauti? Ką dar reikia žinoti?
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro specialistės Astos Razmienės teigimu, tam tikros procedūros, atliekamos su žmogaus oda, gali būti vertinamos ne tik kaip grožio paslaugos, bet ir kaip asmens sveikatos priežiūros paslaugos, jei jos atitinka Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse pateiktą asmens sveikatos priežiūros paslaugos apibrėžimą. Šiame apibrėžime yra teigiama, kad veikla, kuria „stengiamasi asmenį išgydyti“, yra asmens sveikatos priežiūros paslauga. Taigi, yra labai svarbu šias paslaugas atskirti.
Pasak A. Razmienės, grožio salonuose gali būti teikiamos tik grožio paslaugos, tačiau ne gydymo. Grožio paslaugoms yra reikalingas leidimas-higienos pasas, gydymo paslaugoms – specialisto kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai ir licencijos verstis gydymo veikla. Tad žmogus, turintis odos sveikatos problemų, turėtų kreiptis ne į grožio saloną, o į gydymo įstaigą.
Pagrindiniai kriterijai, kuriais turi būti vadovaujamasi priskiriant atliekamą procedūrą vienai ar kitai paslaugų grupei, būtų šie:
„Pavyzdžiui, jeigu paslauga yra pristatoma kaip gydanti tam tikras odos ligas bei yra naudojami vaistai, gydymo įranga, tokia paslauga turėtų būti vertinama kaip asmens sveikatos priežiūros (gydymo) paslauga ir neturėtų būti teikiama grožio salone. Jei yra teikiama tik estetinė (ne gydymo) paslauga nenaudojant vaistų, tokia paslauga vertinama kaip grožio paslauga“, – aiškina visuomenės sveikatos saugos specialistė A. Razmienė.
Kompetencijas apibrėžiantys teisės aktai: tik higieninės ir dekoratyvinės paslaugos
Gydomąjį masažą gali atlikti tik asmuo, turintis medicininį išsilavinimą ir licenziją, taigi jeigu grožio salonas skelbia, jog gali atlikti kokį nors gydomąjį masažą, prieš pirkdami paslaugą pareikalaukite tai pagrindžiančių dokumentų. Kitaip tokie masažai gali labiau pakenkti jūsų sveikatai, nei padėti.
bigstockphoto.com
Tokios veido ir / ar kūno priežiūros procedūros, kurių metu atliekamos invazinės procedūros į odą (pavyzdžiui, mezoterapija, botulino toksino, hialurono rūgšties injekcijos ir kt.), elektrokoaguliacijos, krioterapijos, lazerioterapijos odos gydymo ir koregavimo metodai negali būti teikiamos grožio paslaugos metu ne gydymo įstaigoje. Aiškindami įvairius LR ir Europos Sąjungos teisės aktus, Sveikatos apsaugos ministerijos specialistai perspėja, kad:
bigstockphoto.com
Pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą dėl kosmetikos gaminių, kosmetikos gaminio sudėtyje negali būti vaistinių medžiagų: antibiotikų, hormonų, žmonių ląstelių ir audinių produktų ir kitų draudžiamų naudoti kosmetikoje biologiškai aktyvių medžiagų, o leistų naudoti kosmetikoje biologiškai aktyvių medžiagų kiekiai neturi viršyti didžiausių leidžiamų koncentracijų gatavame gaminyje. Vakcinos, toksinai ir serumai priskirti draudžiamiems kosmetikos ingredientams. Medžiaga arba mišinys, skirtas ryti, įkvėpti, švirkšti ar implantuoti į žmogaus kūną, nelaikomi kosmetikos gaminiais.
Ar galima reikalauti grąžinti pinigus už nekokybišką procedūrą, reikalauti padengti gydymo išlaidas?
Jeigu veido ar kūno priežiūros paslauga sukėlė ar galimai sukėlė žalą sveikatai, turite turėti paslaugos apmokėjimo čekį ir gydytojo, į kurį kreipėtės pagalbos, išrašus. Taip pat išsaugoti visus gydytojo paskirtų vaistų pirkimo čekius. Pasidarykite ir po paslaugos suteikimo atsiradusių pasekmių nuotraukas.
Vartotojo skundą (aprašant situaciją, nurodant kur ir kas suteikė paslaugą) reikia pateikti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro departamentui apskrityje kartu su visais minėtais dokumentais. Centras atliks patikrinimą nurodytame grožio salone, jei nustatys teisės aktų pažeidimus, priims sprendimus ir duos nurodymus, o ūkio subjektui pateikus siūlymus vykdyti vartotojo reikalavimą ir ūkio subjektui per nurodytą terminą siūlymo nevykdant, informaciją perduodama Valstybinei vartotojų teisių tarnybai, kuri nagrinėja bylą ir priimą sprendimą.
Jeigu matote ryškų neatitikimą tarp to, kokia jums suteikta paslauga, ir to, kokią, pavyzdžiui, salonas viešino paslaugos reklamą, galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Vėlgi – reikia turėti čekius, išsaugotus reklaminius pasiūlymus, reklamos nuotraukas ar „screen-shotus“ ir jums atliktos procedūros rezultato nuotraukas.
Bet kuriuo atveju pirmiausiai laiškais mėginkite išspręsti situaciją su paslaugos teikėju. Jeigu tai nepavyks, susirašinėjimą taip pat galima bus pateikti šalia kitų dokumentų. Išsamų Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos paaiškinimą, kaip elgtis gavus nekokybišką ar nesaugią grožio paslaugą, skaitykite čia.